27 czerwca 2011

orzechowe ciasto z owocami


ciasto (proporcje na blaszkę 23x23):
1 szklanka mąki (użyłam mąki gryczanej)
pół szklanki mielonych orzechów laskowych
pół szklanki cukru brązowego
10 dkg masła
1/4 szklanki oleju
2 jajka
szczypta imbiru
szczypta soli
łyżka soku z cytryny
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki drożdży w proszku (instant)

2 szklanki owoców (użyłam truskawek, jagód i białych porzeczek)
1 łyżka cukru

Jajka ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy roztopione i wystudzone masło oraz olej. Kiedy masa jest jednolita dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem i drożdżami, imbir, sól i sok z cytryny. Całość wylewamy na blaszkę i układamy na wierzchu owoce.


kruszonka:
2 łyżki mielonych orzechów
1 łyżka mąki
1 łyżka zimnego masła
1 łyżka cukru
szczypta imbiru
szczypta soli

Mieszamy palcami składniki aż utworzą się grudki.

Na ciasto z ułożonymi owocami rozrzucamy kruszonkę. Całość posypujemy jeszcze łyżką cukru. Można tego nie robić, jeśli owoce są słodkie. Ponieważ użyłam porzeczek, użyłam dodatkowego cukru i całość wyszła w sam raz.




6 komentarzy:

  1. Super! Tyle owoców, że aż się prosi żeby spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. noooo, ja dziś jeśli tylko dostanę truskawki to piekę to z nerkowcowa kruszonka

    OdpowiedzUsuń
  3. tęsknię już za porzeczkami..

    OdpowiedzUsuń
  4. Truskawki, porzeczki, jagody, niedługo morele... Nie można się zdecydować, które lepsze!

    OdpowiedzUsuń
  5. Co za ciasto! I te wspaniałe owoce.

    OdpowiedzUsuń
  6. a samymi białymi porzeczkami dobre by było , bo mam całe wiadro :)

    OdpowiedzUsuń